رشته پدافند سایبری دردانشگاه مالك اشترایجاد می شود
نوشته شده توسط : abbuse

'محمدرضا فرجی پور'، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل كشور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: داوطلبان این رشته از میان فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه و مهندسی انتخاب می شوند و دانشگاه یاد شده در مرحله اول به صورت دانش پذیر اقدام به تربیت دانشجو خواهد كرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و چند دانشگاه در تهران از سال های آینده اقدام به راه اندازی این رشته خواهند كرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از 600 دانشجو و فارغ التحصیل در رشته پدافند غیرعامل در كشور وجود دارد و نیز دومین دوره از دانشجویان در مقطع دكتری رشته مدیریت راهبردی با گرایش پدافند غیرعامل در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل شدند.

وی همچنین درباره ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوزه سایبری گفت: در حال حاضر مراكز تحقیقاتی دارای منابع غنی علمی نیستند از سوی دیگر نیز بخش صنعت پیشنهادی برای ارایه به بخش های علمی ندارد و در عمل هیچكدام از این بخش ها به یكدیگر متصل نیستند.

فرجی پور تاسیس كنسرسیوم های بزرگ را راه حل افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و خاطرنشان كرد: در اینصورت علاوه بر هم افزایی منابع كشور از بسیاری از موازی كاری ها جلوگیری خواهد شد.

علمی**9190**





:: برچسب‌ها: سان , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: